TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Thursday, May 19, 2011

KKIA


Ini cerita Isnin lepas. Cerita saya yang dah buat BUKU PINK! Yeayyy.. First time pergi Klinik Kesihatan Kuarters KLIA ni. Tak ramai orang dan saya orang yang ke-2 sampai. Tak perlu buat appointment, pergi je terus. Tapi, nampak je takde orang, pukul kol 10 lebih juga baru habis sebab diorang bagi peluang  budak-budak yang demam dulu untuk jumpa doktor. Macam tu ek? Lenguh tau pinggang ni, dok menunggu lama kat kerusi kat luar tu. Sampai je kat sana, diorang suruh buat urine test. Nak makesure mengandung ke tak. Actually, risau tu tetap ada, even dah kali ke-3 check, kot-kot la tiba-tiba negetif, hmm, nauzubillah.. Alhamdulillah, POSITIVE juga. :)


So, next appointment, 27 Jun pula. Doktor bagitau akan scan bila masuk 14 minggu. Oh, tak sabar. hehe.. Masa mula-mula saya dapat tahu saya pregnant dulu, Mama dah pesan siap-siap. Jangan scan awal-awal. Takut effect laser ke ape  ntah. Hehe..Takde kaitan pun (kot kan?). Biasalah, Mama kan..mestilah dia risau. Saya ikutin aja. Anak Mama kan... :">

Sekarang, saya kena makan banyak sayur hijau. Tapi, susah la nak telan sayur. Masak pun, last-last, Abam juga yangkena makan. Tak lalu lah. Sampai nak tengok pun nak muntah kot.. Dulu, saya suka makan sayur. Macam mana ek? Risau la. Usah sayur, nasi pun payah. Adeh.. Harapnya, morning sickness ni sampai 3 bulan je. Kalau tak, kesian kat baby kalau ibu dia asyik makan macam ni. (T____T).

4 comments:

  1. hope belum terlambat, congrats che pah.JAGA DIRI sangat2.dah bpe minggu? mine 5-7 weeks.=D

    ReplyDelete
  2. semoga sihat selalu okep! :D

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!