TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Sunday, July 24, 2011

Bonjour!


Malam ni akan balik ke KL. Sudah habis percutianku di kampung bersama suami tercinta. Oh ya, untuk pengetahuan kalian, Suami dah kerja di Kota Bharu. So, kami akan jadi weekend husband and wife. Huhu. Tak tahu lah macam mana nanti. Okay kot. InsyaAllah. Makanya, saya akan tinggal bersama Kak Jed kembali. Elok sangat lah dua beradik ni duduk satu rumah. Adik beradik yang ditinggal suami. Yelah, abang ipar masih di Jeddah. kehkeh..


Last Thursday, saya masuk HUSM. Checkup for my pregnancy. Buat kali ke-4, saya bleeding lagi. Warna brownish gitu. Dah 3 minggu berturut-turut kot. Mama dah risau sangat, itu yang dia suh pergi kat kecemasan di HUSM. Nasib baik kakak ipar saya doktor, dan kebetulan dia pon balik kampung haritu, so, dia ada kenalan di Unit kecemasan. Kalau tak, lambat juga lah saya jumpa doktor nanti. Saya assume, mungkin dah penat sangat travel dari Penang ke KL dan terus ke KB dalam satu hari yang sama. Before this, saya check doktor biasa je, yang bukan pakar sakit puan punya. Diorang scan, and just bagitau kedudukan uri saya rendah. Tapi, bila pergi HUSM, doktor pakar tu bagitau, kedudukan uri saya okay untuk kandungan 18 minggu. Then, dia check pangkal rahim dan didapati, rahim saya kelihatan tidak sihat. Kemerahan. Usik sikit dah bleeding, usik sikit dah bleeding. Macam ada radang. So, dia  suruh saya buat test pap smear dan test ape ntah satu lagi untuk ambil sample rahim. Baru boleh tahu apa sebab dia bleeding. Lebih kurang macam tu lah penerangan doktor. Tunggulah untuk checkup yang seterusnya. Ha, pasal baby, alhamdulillah, sihat. syukur..


Takut juga nak pergi test tu. Hopefully, tiada apa-apa yang berlaku dan kandungan ni sihat walafiat. Doakan saya ye kawan-kawan.


Okay ke perut sebesar ini untuk kandungan 18 weeks? Macam dah terlebih je.. (-_-")

7 comments:

  1. chepah babay apa?boboi ke girlgirl..

    ReplyDelete
  2. anon:
    Belum scan jantina lagi...xnampak lagi kot. hehhe. :)

    ReplyDelete
  3. jaga diri bebaik tu...insyallah, akan dipermudahkan Nya...amin...

    ReplyDelete
  4. Che Pah,
    Sama cam masa saye pregnent bulan2 awal dulu. 3 kali Bleeding. mase tu uri kt bwh, g kecemasan kt spital serdang buat pap smear lah mcm2 doc kate just kne infection. mkn obat antibiotik & finally sampai skrg dh 36 week semuanya ok..
    jgn risau Insyaallah, tak de pape..

    Skrg saye ngam2 1 month to go..
    sgt nebes tggu utk melahirkan
    takot..!

    ReplyDelete
  5. Shidah:
    InsyaAllah..amin..thanks dear.. :)

    Fiza:
    Oh ya ka? Sama ek? A'a dia ckp mcm kena infection mcm tu. Sakit tak bt pap smear? Takut lah, org ckp sakit. huhuh..Ooo..dia suh makan antibiotik ek? Rasanya, dia ada ckp mcm tu gak aritu.

    Fiza dah 36 weeks? Wah, seronoknya..alhamdulillah..harap semua sihat dan selamat k. take care tau! seronoknya lg 1 bulan nk dpt baby... :)

    ReplyDelete
  6. kite sme kes lah tu..
    tp mmg Pap smear tu sakit..emm..mls lah ckp nti che pah takut..
    hahahha
    g'luck n take care juga.
    TQ

    ReplyDelete
  7. Fizacenonet:

    Fiza!! Saya dah buat dah pagi tadi..berjaya!! yey!alhamdulillah.. mungkin sbb mind ni dok takut sgt, makanya, takde la sakit sgt tadi. hehehe...

    you too..take care dear! :)

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!