TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Wednesday, November 2, 2011

32 weeks checkup


Semalam checkup lagi..Kali ni bersama Abam di sisi. hehe. Suami bercuti sebulan sebab nak jaga bini dia kat sini..Oh. sweet lah Abang ni. Thanks Abam..sangat lega sebab lepas ni dah tak perlu drive sendiri pergi kerja. Terasa semput la sekarang nak drive kereta manual sebab saya rasa lenguh kalau bersandar kat seat dalam kereta.

Owh, berkisar saya checkup semalam, sedih lagi.. :'(.  My HB turun lagi ke 10.4. Mungkin nurse dah bagi vit iron tu 2 biji je sehari. Sebelum ni 4 biji, tu yang boleh naik. Nurse cakap, kalau 4 biji sehari tu, macam banyak. So, tak boleh nak buat apa, maintain je makan 2 biji sehari. Kena jaga pemakanan la kot. Berat pon naik dengan jayanya. 3.2kg in 1 month. Banyak kan? Hmm..Naik segan pula dengan nurse. Even my result yang minum air gula last month tu okay, tak bermakna, result akan sentiasa okay je sampai beranak. Katanya, sepatutnya, saya kena repeat minum air gula tu. Tapi memandangkan saya baru je buat last month, so, dia hanya monitor untuk 2 minggu ni. Kalau naik lagi berat badan, terpaksa repeat sekali lagi. Aduiiiiiiiiiii! Eee..tak mau la saya. Trauma kot. Saya kena diet ni..KENA DIETTTTTT!
 
Sedar tak sedar, dah nak masuk 33 weeks usia kandunganku. 8 bulan la kiranya. Nervous gila kot. Tapi, sekarang ni, dah rasa macam tak sabar pula. Sebab dah tak boleh tidur sangat. Lenguh badan. Panas pula tu even musim hujan. Dan dan pula aircond kat rumah ROSAK?!! Kesian Suami nak kena bersejuk-sejuk tidur. Sabar ye bang...sekejap jeee lagi..


Oh ya, cuti Deepavali haritu, kami ada buat maternity photoshoot. Sukeee.. Memang dah lama plan nak buat photoshoot ni. Untuk kenang kenangan la katakan. Gambar belum siap lagi kot. Tapi, katanya, this week boleh dapat. Tunggu aje lah. Layan yang sebahagian gambar yang saya cilok dari website photographer tersebut. Selebihnya, boleh tengok di MadeByEpik

Masa ni OP suruh kitorang berlakon gelak. Jadi tak? Tak nampak berlakon kan? hehhe...

Boolat!!!

Dah dapat gambar nanti, saya upload okay!
Tungguuuu...

3 comments:

  1. 33 bulan?lamanya chepah mengandung hehehe..

    ReplyDelete
  2. Uikkk...tersilap la...hahaha..lama gila kotttt smpi 33 bulan. hihi..

    ReplyDelete
  3. mama,papa,dan baby gegel.. so sweet all the pic:)

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!