TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Thursday, August 12, 2010

Terkilan hati ini..


Harini first day puasa. err... Eh, anda masih di rancangan yang betul. Korang sume second day la, saya aje yang first day. Adoyy..terkilan betol harini. Kami tak berapa bersahur pagi ni. Cet, terasa lintang pungkang betol ayat  saya ni. Maklumlah, I puasa, berterabur sikit cakapnya. Macam hang sorang je yang puasa. Heh.

Ceritanya, semalam saya dah masak nasi siap-siap. Kononnya nak goreng telur je pagi ni. Eyppp, goreng telur aje ke chepah oi? Emm, bukan ape tau, kami bukannya lalu sangat nak makan lauk yang beria* ni. Gulai lagi la..Umphhh! Cemuih la.. Lagipon, telur goreng adalah salah satu lauk yang boleh menambah selera makan pada waktu pagi ditambah dengan kicap dan sos tomato beserta bawang sikit di atasnya.. eh. Ape cakap pasal makanan ni? Makruh2!. Padahal terkilan sebab takleh sahur dengan telur goreng tadi. Ok, sambung balik. So, bajet sempat la nak goreng waktu bangun sahur. 


Alih-alih, kol 5.30 pagi baru tersedar. Ambik kau! So, first day puasa saya bersahur dengan kurma 2 biji + nescafe (wajib, kalau tak, senak kepala ni) + air masak.


*lauk beria = lauk yang berat-berat cthnya, gulai ke, asam pedas ke, tomyam ke, ikan bakar ke, beef steak ke, ok. itu dah melampau!

0 budak cumil mengomel:

Post a Comment

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!