TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Monday, April 23, 2012

Kereta dihempap TIANG ELEKTRIK!

Sedang saya mengekek-ngekek bergelak ketawa dengan Ayesha, tiba tiba dapat call dari Papa yang keretanya dihempap TIANG ELEKTRIK! MasyaAllah! Terkejut dengar. Can you imagine how big and beratnya sebatang tiang elektrik tu? Nasib baik Papa dan Mama dalam masjid so, tiada siapa dalam kereta tersebut. Dan Papa bagitau, masa kejadian berlaku, sedang azan Maghrib, semua jemaah turun dari masjid kecuali Papa ngan Mama. Masa tu Papa terkejut dengar berita tentang kematian seorang kawan masjidnya yang meninggal di Mekah pagi tu. So, memang blur je bila dapat berita keretanya pula telah dihempap dengan tiang elektrik.

Dalam kepala saya, kalau dihempap sebesar tiang elektrik, mesti remuk teruk kereta. Tapi, bila adik hantar gambar through Kakao Talk, terkejut gila tengok.

Kemek sikit saje, cermin pon tak pecah? Alhamdulillah syukur tak teruk sangat. Taaapi, yang peliknya, tahan betul kereta Mercedez ni kan? Tiang elektrik hempap pon masih kental lagi!. Kalaulah kereta Abam (pesona jew) yang kena hempap, mesti terbelah dua dan sebelah kereta tercampak masuk tong sampah terus. Hahahah! Eh eh eh, tak boleh kutuk, nanti kereta merajuk. Dah la petang ni baru nak ambik kat kedai cat kereta. Pesona Abam dah berimej baru. :)


Ini lah tiang elektrik yang jatuh tu. 10 orang baru boleh angkat nak alihkan dari kereta Papa. Besar kan? ish..

Tiang ni tumbang sebab ada sebuah treller yang bawa backhoe, agak tinggi, tersangkut di cable tepi jalan menyebabkan tiang elektrik tu jatuh. Yang tak tahan, treller tu telah melarikan diri. Nasib baik ramai yang sempat ambik gambar dan no plate. :/

Tiba-tiba terasa nak pakai Merc jugak. kehkeh!





1 comment:

  1. aiyoh... mujur tak kena teruk kan? hish boleh pulak langgar lari... adehlah...

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!