TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Tuesday, June 22, 2010

Cuak gila!


Pagi2 buta tadi, on my way to office, I got a call from my officemate a.k.a pegawai khas Dato' Pengarah cawangan saya. Dia bagitau yang Dato' nak jumpa saya di biliknya. Ouchhhhhhhh! sangat cuak okay! Ye la, belom pernah Dato' cakap ngan saya, tegur pon tak, tetiba harini minta saya jumpa dia pagi2 buta. Arghhh! Saya meminta my Abam memecut kereta selaju mungkin untuk tiba di office. Bila dah sampai, saya naik ke bilik Dato'. Before that, saya jumpa dulu dengan Sakinah (budak kecik yang call saya tadi) untuk bertanyakan kabar berita apakah yang ingin disampaikan oleh Dato' kepada saya. Muka cuak Sakinah menggaambarkan ada berita yang kurang menyenangkan..Raut wajah sakinah memberitahu bahawa ada something yang saya lakukan yang telah menarik perhatian Dato'. Gila cuak...! Kak Lenny pon kelihatan sangat serius. Biasanya, saya masuk bilik nya, dia senyum2 ja. Bila saya dah sampai, Sakinah mintak saya tunggu sekejap sebab nak panggil Dato'.


Sakinah terus menuju ke bilik Dato' dan memberitahu kehadiran saya. Dato' terus meluru keluar dari biliknya, dan bila beliau melihat saya,

"Owhhhh...yang ini ke Arifah?"

Gulpp! Saya bernama Chepah sangat cuak masa tu. Dato' terus menuju ke bilik Sakinah dan mengambil sesuatu.. apakah sesuatu itu? Ia berupa hadiah perkahwinan untuk saya.


"Selamat Pengantin baru! Pasni, dah boleh buat kerja la kot kan?" kata Dato' sambil senyum2 simpul ala2 nakal dia. Saya menyambut hadiah yang diberikan sambil berkata,

"Terima kasih Dato'. Tahniah juge untuk Dato' dengan kehadiran menantu baru.."
 FYI,  tarikh majlis bertandang saya adalah sama tarikh dengan majlis perkahwinan anak lelakinya. Heheh...Anyway, thanks Dato' :))











1 comment:

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!