TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Saturday, November 6, 2010

Azam mesti kuat!!

Ohmaigod...ohmaigod!!!
Letihh..letihh...
Muka biru...
Pucat lesi...
Cungap-cungap..

*

*

*

*

*

Baru je selesai exercise..
7 minit berlari tanpa henti guna treadmill...
Jadi la kan...?
Daripada tak exercise langsung..kahkah..


Even badan saya ni kategori tak kurus dan tak gemuk,
Badan saya memang gila tak fit langsung..
Naik tangga 1 tingkat dah cungap-cungap, mengah-mengah...
Dah la saya ni jenis  susah gila nak berpeluh..
Ye la, 7 minit berlari non-stop ni, setakat peluh kat hidung je..
Memang body tak sihat langsung! huhu...
Sebab tu lah saya ni selalu tak sihat, selalu migrain...sebab tak berpeluh..!


Sekarang ni saya balik kampung kota bharu.
Kat rumah mama ni, ada treadmill..
Seronok tengok mama, papa, adik lelaki saya dok exercise..
Bersenam lah, diet lah, mandi sauna la...
Walaupun ada tempat mandi sauna kat rumah mama ni, seingat saya, baru 2 kali kot saya masuk dalam tu..
Bukan apa, bila dah buat tu, banyak sangat air keluar.. jadi pening-pening nak pitam..
Padahal macam tu lah bagus untuk kesihatan kita kan...?
Lebih memilih untuk tidak buat berbanding kesannya.. hahahha!


Tapi, memang tak sempat lah nak exercise..
Busy aje...
[Busy amendanya, weekend je terbongkang je kat rumah tu apehal?]
Hishh, tak boleh jadi ni..
Saya kena exercise, kena sihatkan diri..bukan untuk kurus, tapi untuk kesihatan okay!
Kena kuatkan semangat nih!
Azam mesti kuat!

Abam, jom jogging weekend nih!!!!
[sambil makan roti cicah gulai sedap mama] :">



Alamak, kena beli sport shoes dulu kot..
Tengok, sport shoes pon takde seh, macam mana? hahhah!

1 comment:

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!