TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Saturday, July 10, 2010

Crazy on Photoshop!

I'm so in love with Photoshop rite now! Hobi tengah kencang...heheh! Saya belajar ikut website orang je.  Suka godek itu ini. Tapi, hobi saya terpaksa dihentikan buat sementara waktu ni sebab internet belom dipasang lagi kat umah... Arghhh! tengah membuak2 hati ni nak belajar... hikhik. Tak sabar nak tunggu internet masuk (ish, my abam boleh terabai kalo berterusan macam ni. Haha!!!). Ada software baru yang saya baru tau untuk editing ni... PHOTOSHOP ELEMENTS. Saya tak sure software ni dah lama or masih baru, yang penting, saya tengah cari software ni sekarang ni... hehhe..! Nak download kat opis, memang lembap r! Setahun tak habis lagi kot. Ngeh3..Dalam photography ni, snapping and editing ni macam isi dan kuku tau. Sangat berkait rapat. Kalau tau ambik gambar je, tak tau edit,tak lengkap lah gambar tu.. Editing memang sangat penting. Macam gambar2 yang saya ambik, kalau tengok yang raw photos (straight from camera), memang tak cantik pon. Takde gamak lah nak tengok (hiperbola plak). Saya sendiri pon tak pandai sangat pon nak ambik gambar lagi. Masih dalam peringkat pembelajaran. Kamera yang ada ni pon, basic aje.. Tapi kalau diedit, gambar nampak lebih unique and lebih hidup.. Itu sebab saya nak belajar editing dengan lebih mendalam ni... Ada sesetengah orang, memang tak suka edit2 gambar ni.. Actually, it’s totally up to the photo, and you are the photographer rite! :)  And depends on what you think looks best. For the conclusion, tengoklah hasilnya nanti.. Ngeh3....



0 budak cumil mengomel:

Post a Comment

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!