TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Monday, February 15, 2010

Kawen..kawen..kawen..

Semalam, seawal 6.30 pagi saya bergerak dari rumah ke Muar untuk attend wedding Atenk & Lynn. Itupun dah lewat, plannye, nak bertolak kol 6.15 pagi..Tapi, terbangun lambat plak. Huhu.. Singgah Nilai dulu ambik cik abang saya. Zup zap zup zap..kitorang pon sampai..Around kol 10.30 pagi. Kitorang pergi awal-awal ni bukan ape, sebab cik abang saya ni ditugaskan jadi pengapit kepada Atenk.

Sesampainya kami di sana, kami diberitahu, diorang dah selamat diijabkabul. Alhamdulillah.. mereka telah menjadi pasangan suami isteri yang sah. Diorang tengah ambik-ambik gambar lagi. Saya pon turut menyumbangkan tenaga dan skill yang ada untuk mengambil gambar diorang. Memang saya gemar untuk ambil2 gambar ni. Tak tahu lah kenapa. Sampai boleh terbeli Nikon D3000. Hahaha! (Bukan ‘ter’beli, tapi memang dah aim lama pon :p.. I’m a newbie dalam dunia seni photography ni and hope to step my foot into SLR world. Boley kut… Hihiih..

Masa saya tengah rancak dok ambik gambar Atenk dan Lynn ni, ada seorang photographer berbangsa Cina (yang Lynn ambik), dok tengokkk je saya ambik gambar.

“You dah lama ke beli ini kamela?” Tanya nya samba tersenyum.

“Baru je.. Baru nak belajar2 ni..” jawabku dengan selamba.

“Owhh..you punya kamela ni dah ok. Cuma kalau you tambah flash kat atas ni, mesti gambar lagi cantikk. Sebab ini punya kamela, flash nya belum cukup power ma” kata pakcik tu yang cuba memancingku untuk berbual.

Ini sudah bikin gua panas ni, “Owh, ye ke? Kalau nak tambah, flash ni, agak2 berapa ye?” tanyaku lagi. Ternyata, pancingnya sudah terjerat. Haha! Memang saya akui, kalau nak snap gambar untuk suasana gelap sikit, saya memang fail! Saya belum khatam lagi pasal kamera ni. Saya tak sure ia disebabkan oleh kamera atau pun, saya sendiri yang tak reti. Heheh!

“Dalam RM300-400 pun you dah boleh dapat ma” jawabnya. Pakcik tu pun cuba memasang speedlight flash kepunyaannya di kamera saya, ternyata, gambarnya sememangnya cantikk. Bagus lah pakcik ni, banyak betul dia cuba berkongsi ilmu dengan saya pasal kamera DLSR ni. Daann, dia juga telah membuat saya sedang berkira-kira untuk menambah speedlight flash tersebut. Heheh! Ishhh, tak boleh..tak boleh..saya kena kuatkan semangat untuk kumpul duit untuk kawin sekarang ni..(Hmm..wait and see je lah! :p)

















Gift untuk tetamu (I like this pic very much! :p)

Aik..tetibe plak gambar ni terselit. Heheh!
(kami pergi ke Tanjung sementara menunggu perarakan sebelah petang)



Jalan2 tengok beruk.. :p


Kinah & Taponk


Cunnnye pak andam nih...Hihi!

Bayar..jangan tak bayar tol tu..



Mashamnye flower girl nih...Hehe!





Jay sedang menikmati cupcake..Nyum..Nyum..


(Dari kiri: Una, Hanis a.k.a pakwe Una & Oyah)


Selamat Pengantin Baru untuk Lynn & Atenk. Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikkan. Aminn..

p/s: Waniey, sori tak dapat pergi majlis abang Waniey tu..tak sempat... :(

1 comment:

  1. alaa..
    kenapa ada oyah kacau daun ai :P
    thumbs up!
    gambar cantik :)

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!