TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Friday, March 26, 2010

Duit duit, di manakah duit??

Baru lepas bayar hutang si Maira...RM24.50. Hutang makan2 kat Kenny Rogers aritu. Heheh..
Lupa nak bayor..sori Maira...

Semalam gaji baru masuk. Hutang2 tak bayar lagi ni. Asal masuk je kuar, asal masuk je, kuar, asal kuar je, masuk..eh?? :). Loan kereta la, insurans la, bla..bla..bla..Banyak weiii..! Pening den...Duit nak belanja kawin lagi..Huhuhu! Hmm, biase la tu..lumrah hidup kan?

Tak boleh nak kawen lagi ni..Duit tak cukup lagi..

Saya selalu dengar orang cakap macam tu.. (padahal, itu la ayat pertama yang saya kuarkan selepas papa suruh saya kawen :P). Papa cakap,

Sampai berapa kakpah nak kumpul baru boleh nak kawin?

Hmm..betul jugak apa yang papa cakap tu kan? Jangan jadikan duit tu sebagai alasan untuk taknak berkahwin.. Once kita dah buat keputusan untuk kawen, automatically, kita sendiri pon jadi committed dan jadi pandai simpan duit. Saya pon macam tu gak dulu. Masa kerja dekat consultant PTP kat KB dulu, boleh je hidup dengan bergaji RM500 selama 3 bulan. Pastu, dah dapat kerja JKR ni, even gaji dah berdouble2, jadi tak cukup plak. Berdouble2?? Mai mana plak berdouble2 tu? Haha! Abaikan..

Now, financial dah ok sikit (ok sebab bujang lagi). Cuma, tu lah, kena cari sumber lebih cket kot sebab nak topap untuk preparation kawen ni. Apalagi, loan PAMA la...Haha! Selagi tak selesai kawen-mawin ni, selagi tu hati ni tak tenang sebab dok pikir pasal duit (eh, macam la lepas kawen takde masalah duit kan?). Lepas kawen, cerita lain plak..kan? :P.

2 comments:

  1. betul tu pah. orang selalu guna alasan takde duit tak boleh kahwin. in fact saya sendiri pun guna alasan ni dulu. betul la papa awak cakap tu, nak tunggu sampai bila baru boleh kahwin kan?
    :)

    ReplyDelete
  2. A'a..sooo???? Apalagi?? Kawin ler cepat.Heheh..

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!