TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Monday, March 1, 2010

KL-KB & KB-KL

Penat gila drive semalam.. Drive dari KB-KL. Kami bertolak pada pukul 10.30 pagi dan alhamdulillah, kami selamat sampai pada pukul 6.00 petang. Non-stop! Cuma stop kat masjid Raub sebab nak solat Zohor+Asar. Nasib baik jugak lah saya tak balik masa raya cina haritu. Kalau tak, tersangkutlah kami dalam jem. Almaklumlah, rakyat kelantan ni tersangatlah ramai. Asal cuti sikit je, jem..cuti je, jem, jem je, cuti..Huhhu..

Dah sampai umah, saya terus tido. Dari kol 8.30 mlm-6.15 pagi.. Haha! Lama gila! Tapi kepenatan memandu pada waktu siang hari adalah kurang jika dibandingkan memandu pada malam hari. Masa saya drive balik kampung hari rabu tempoh hari, memang tersangatlah penat. Kesan kepenatan tu masih lagi boleh terasa pada keesokkan harinya. Penat+takut. Takut wehh..Memang takot. Tambah2 masa melalui jalan di Gua Musang. Perghhh, gila lah! Dengan gulap-gulitanya, kereta pon takde langsung! Kadang2, kalau ada kereta, cuba untuk mengejar, nak cari kawan. Tapi, sekejap je, tak leh nak kejar, laju sangat diorang bawak. Last2, saya yang terlast. Ahli-ahli dalam kereta ni semua tido..Tinggallah saya keseorangan melewati malam yang sepi. Dah la CD tetiba takleh pakai. Radio? Jangan harap! Kawasan hutan, mana ada siaran. Jalan sunyi je.. Jam menunjukkan pukul 3.00 pagi. Berdesup-desup kabus merempuhi kereta. Dalam kepala ni, dah terbayang2 macam2 dah. Ye lah, before this, macam2 cerita saya dengar berlaku di kawasan ni. Ada yang nampak baby melintas la, nampak orang takde kepala la, macam2 lah! Hanya Allah saja yang tahu, betapa takutnya saya ketika itu. Dalam kesunyian itu, tiba-tiba ternampak dua sinar di tengah2 jalan. Zupppp, terus saya memperlahankan kereta. Rupa-rupanya kucing tengah landing baik punya atas jalan. Huh!!! Terkozut eden. Grr..Ketaqqq sangat dah lutut ni!! Kakjed pon turut terbangun sebab saya brek dengan terkezut. Nasib baik sempat brek, kalau tak, kucing tu, dah pergi tak kembali... wuuu!

Lagi 30 km nak sampai KB, rasa sangat2 mengantuk (T_T). Tak tahan sangat. Keterbukaan mata ni dah separuh dah. Memang betul la orang cakap, kalo waktu nak ke subuh ni, masa ni la masa yang paling kemuncak. Saaaangat mengantuk. Kakjed dah offer nak drive, so, bertukar la driver. Tak sampai 5 minit, Ammar plak terjaga. So, terpaksa lah saya jadi driver balik..Hahaha! Tapi, memang tak tahan gila. Sebab rasa sikit lagi nak sampai, so, malas la nak stop2 tidur. Dipendekkan cerita, alhamdulillah, kami selamat sampai rumah. :)

Silau sangat masa drive semalam. Ye lah, panas terik kan... Lupa plak nak bawak spek hitam..
Cari punya cari, jumpa Ameera punya.. Ok kot noh...Hahha!

Ni beg baru Ameera.. Beli kat kampung aritu. Memang die sangat suka dengan beg die ni.
Dalam masjid pon bawak beg..

Tido dengan beg, makan pon dengan beg..Pergi mana pon dengan beg... Tengok la tuuu...hahah!!

p/s: Peringatan untuk semua, kalau rasa mengantuk sangat, janganlah paksa diri tu. Rehat dulu. Kalau tak sayang nyawa sendiri pon takpe, tapi, jangan bahayakan penumpang bersama anda. Jangan jadi macam saya... :)

0 budak cumil mengomel:

Post a Comment

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!