TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Monday, March 15, 2010

Entry yang agak panjang...

Saya baru sampai ofis ni.. Arini sampai sedang-sedang je.. Kol 7.57 pagi. Sempat lagi la nak punch sebab saya masuk kol 8.00 kan. Kadang-kadang terlambat gak, dan nasib baik ada Syakirah tolong punchkan. Tenkiu my dear, jasamu akan kukenang sepanjang hayatttttttt..

Tapi, start from today, takde orang nak tulun dah. Syak kena jaga site selama sebulan :( So, saya kena berdikari la ni.. :D Eh, saya bukan sengaja datang lambat la. Kan saya ada dua orang anak kecik kat umah tu, si ammar and meera. Kakjed tak daya nak bawak both of them ke nursery by herself. Ye la, mana nak bawak si Meera yang semakin berisi tu, plus baby Ammar lagi. So, tugas daddy nya kini diambil alih oleh saya la kan. :p Kebiasaannya, pagi2, Meera masih tidur, so, saya angkut dia dengan stroller. Tulang empat kerat saya ni dah tak mampu dah nak dukung dia pagi2. Kadang-kadang, ade jugak time dia terbangun pagi. Ingatkan, boleh la dia berjalan, tak payah nak tolak stroller tu. Bila nak kuar rumah, tengok2 dia dah bertenggek dalam stroller tu. Ingatkan, boleh la nak ringankan tulang Apah dia ni. Arghh..sabar je la ngan budak tu (T_T). Hahha!

Bila dah sampai kat tangga bawah blok nursery tu, takde ramp plak yang nak bawak stroller, so, saya dan kakjed kena mengangkat plak stroller yang berisi si puteri Meera tu. Bayangkan, dengan kakjed yang pegang baby, dan pada masa yang sama, terpaksa mengangkat stroller Meera. Kalau nak harapkan saya sorang2 mengangkat stroller+Meera, memang tak pergi kerja la saya. Hehe..Fuhh! orang tengok macam ibu2 tabah betul kitorang berdua ni..Ahaks!

Arini sekali lagi jalan lengang je.. Cuti sekolah lagi. So, sesuka hati la saya drive dengan tenang plus merempit. Pagi tadi, mama dan papa dah balik ke kampung. Sebagai info, mereka datang hari Khamis lepas. Adik-beradik saya yang lain semua bertapak kat umah kakjed. Memang meriah+penuh+gamat.. So, weekend ni penuh dengan jadual bersama family. Makan2, jalan2, shopping2, gelak2 dan macam2 lah. Sejak papa dah pencen ni, agak kerap la diorang datang KL. Rindu dengan cucu2 nya kot (tapi taknak ngaku :p)

Haaa..semalam saya pergi PWTC. Sorang2 je :(. Jay ada kerja, tak leh nak ikut. Saya nak pi tengok Pameran Pengantin, tapi, kat situ ada Matta Fair. Nasib baik rumah dekat je nak pergi sana dan saya tahu jalan shortcut dari JKR untuk ke PWTC. Parking kat Stesen bas Putra. Seawal 9.40 pagi saya dah terpacak kat sana. Masa tu pon, orang ramai dah berpusu-pusu memenuhi tempat pameran. Almost of them nak pergi kat Matta Fair. Kebanyakkannya orang berbangsa cina. Saya punya aim, nak pergi tempat pameran pengantin, bukan Matta Fair pon. Tapi, bila tengok dekat Pameran pengantin, takde orang pon yang masuk. I'm the first person yang sampai kat situ. So, saya tak jadi lah nak masuk. Segan la pulak. Sebab sorang2, kalau ade peneman, boleh gak nak masuk tengok2. So, saya terpaksa membayar RM3.00 untuk tiket masuk ke Matta Fair (masuk jugak la akhirnya :) ) Dalam tu, ramai gila.. Nampak hitam je (kepala orang). Pakej2 yang ditawarkan memang murah2. Yang honeymoon, toksah cakap la kan. Nak pergi mana?Bali?Phuket?Star Cruise? Bandung? Macam2 ada.. Round punya round, hasilnya, saya dapat free apartment untuk 3 hari 2 malam kat mana-mana apartment kat Langkawi. Yey! Voucher tu valid till the end of this june. Weekdays only. Huh! Bila nak pergi tuh?? Entah la~~..

Dah puas jalan2 dalam tu, saya naik balik kat tempat pameran pengantin. Dah ramai yang berpusu-pusu masuk dalam dewan tu. Saya pun, apalagi, masuk la jugak. Saya punya motif, nak cari wedding door gift je plus nak cari idea jugak. Tapi, ada beberapa gerai je yang jual door gift. Gerai yang paling banyak, photography dan kad kahwin. Memang murah betol la kad kahwin. kat situ. Macam menyesal plak tempah awal2. Serendah 20 sen sekeping pon ade. Tapi, tak tahu lah rupa macam mana yang 20 sen tu kan. Hikhik.. Jalan2, saya terambil satu pakej spa dan facial treatment. Spa tu free for one week plus ape ntah lagi, lupa plak. Spa tu ada kat midvalley. Taktau la macam mana benda tu.. Try je la ek.:) Itu je yang saya beli kat sana. Memang tujuan tak kesampaian la semalam. Lain yang nak, lain plak yang dapat. :(

Oppss, panjang plak cerita makcik ni. Makcik chow dulu ya! :D

0 budak cumil mengomel:

Post a Comment

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!