TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Tuesday, March 16, 2010

Me and my two kids..

Since last week, tiap2 petang, after kerja, bukan setakat Meera saya ambik kat nursery, tapi, sekarang, dah bertambah lagi sorang. Yup, baby Ammar. Baru sekarang dah rasa confident kot boleh jaga baby Ammar ni tanpa mummynya di sisi. Hehe.. Senang je nak jaga Ammar ni. Prinsipnya, kalau nangis, sumbat je susu stock mummynya. Bila dah kenyang, senyap la tu. Goyang2, tepuk2 belakang sikit, tidur la dia. Simple and easy kan? Haha!

Lena betol Ammar tido

Petang tadi, macam biasa, saya ambik the kids kat nursery. Ammar saya dukung, Ameera jalan sendiri. Masa saya berjalan balik menuju ke blok rumah saya, ada dua orang wanita yang juga menuju ke blok rumah saya duduki sambil memerhati kami sekeluarga. Dah sampai kat lif,

"Eh, anak ke ni?" tanya salah seorang daripada wanita tersebut sambil menunggu lif.

"Ishh, tak lah. Anak2 buah ni" Jawabku dengan selamba (cepat je jawab bukan anak sendiri. hehe..)

"Owhhh, ye ke? Baru je cakap2 ngan kawan tadi, slimnya mak dia" katanya sambil ketawa.

"Eyhh, tapi muka sama la dengan mak sedara dia" sambungnya sambil melihat gelagat Ameera yang terkinja-kinja menarik-narik kaki Ammar yang tengah saya dukung.

Nak tau keadaan saya ketika tu? Tersengih-sengih la sampai nampak gigi bongsu ni ha.. Tapiii, apa sebenarnya motif cerita ni ek? Lalala.. :D (cik abg saya je yang tau kot)

Mama saya pernah cakap, "Nasib baiklah kakpah ni dah bertunang. Kalau tak, kalau hari2 macam ni, tak laku la kakpah sebab orang dok nampak kakpah dah ada anak dua"

Thank God :)

2 comments:

  1. hahah, yup yup..abg paham moral cte nih..heheh..isi penting dia dlm paragraph 5..hehehh

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!