TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Wednesday, March 31, 2010

Yup, memang betul orang cakap, orang nak kawin ni memang stress! (-_-)


Terasa diri ini tersangat lah sibuk dengan urusan meyiapkan diri untuk menjadi isteri orang ni. Ingat senang ke nak kawen, huh?

Berikut adalah fakta2 perkembangan diri saya yang mungkin anda ingin ambil tahu. Kalau tak nak tau pon, saya tak kesah.. =P

1. Berkurung dalam bilik sampai lewat malam selepas kakak mengambil alih mengasuh baby Ammar. Buat gubahan bunga telur sorang diri sambil terpaksa berimaginasi tinggi-tinggi untuk gubahan hantaran, bilik dan meja pengantin yang akan saya buat nanti. Taktau la ape rupa dengan gubahan tu nanti. Entah jadik ke tidak.

2. Doa sungguh-sungguh supaya cuaca baik masa majlis nikah and resepsi nanti. Kalau hujan, mati.

3. Cuba menguruskan badan atau dalam bahasa saintifiknya, diet. Harap-harap baju nikah yang berkelip bagai nak rak tuh muat untuk dipakai masa majlis nanti. Takut jadik macam balut nangka la pulok..

4. Tengah pikir pasal kuantiti doorgift yang perlu dibuat. Takut tak cukup atau terlebih. Fenin..fenin..

5. Terkial-kial menyenaraikan jemputan untuk hantar kad kawin nanti. Takut ada yang tertinggal. Source yang ada hanya lah fesbuk, friendster, officemate. Kawan2 sekolah rendah, takde satu pon yang keep in touch. Saya sendiri pon dah lupa sebab saya sangat pendiam masa kecik2 dulu so, orang taknak kawan ngan saya (T_T).

6. Duit. Terpaksa berjimat cermat dalam mengurus perbelanjaan. Hat ni yang payah skali cheq nak jaga. Tapi, setakat ni, okey lagi.. Gulp! ($_$)

7. Borang nikah. Hat ni pon cheq penin nak pikiaq. Nak kena balik KB, setelkan borang itu ini. Bila entah nak blik nye. Macam mana dengan Kakjed and anak2? Kesian nak tinggal. Susah Kakjed nak jaga sorang2 bila ketiadaan saya.

8. And last sekali.... persiapkan diri untuk menjadi isteri yang baik dan solehah kepada suami yang akan hidup bersama sehingga ke akhir hayat. Hope so... Aminnn...


Sekian..


4 comments:

  1. SETUJU!
    org nak kawin memang stress (T_T)

    ReplyDelete
  2. tenang tenang semua..takmo stress stress...meh kita handle satu2...kejap je lagi..sabor yek..heheh

    ReplyDelete
  3. biasale tu che pah...sabar k. kejap je stress nye...nnti dh settle sume im sure u'll h;-)ppy!!!

    i pray 4 u, evrything wil go smoothly...

    ReplyDelete
  4. Una:
    Hehhe! una dah stress dh?

    Mohd Nazir:
    Eeee...hahhah!

    Kak Ija:
    Tenkiu kak ija...u too.. :)

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!