TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Thursday, April 8, 2010

HIV Test..

Today half day kerja sebab ada appointment dengan doctor.. Jangan risau, saya bukan sakit. Saya, buat HIV test kat Klinik Kesihatan Pantai, Bangsar. Nasib baik lah tak ramai harini. Lagipun, memang pihak hospital ambik 10 orang je dalam masa 2 jam for every day.

Masa tengah isi borang tu, saya taktau la kenapa, asyik ade mistakes je.. Sampai nombor ic pon boleh lupa sekejap. Blank. Tulis alamat pun salah, nombor henpon plak tulis kat kotak lain. Jay pon senyum je melihat kecuaian saya ketika itu. Maybe sebab takut kot. Takut? Ye, saya takut. Sebab ada kawan2 yang cerita, untuk test tu, ada sesetengah tempat ambik darah sampai 1 tabung uji dan ada jugak yang setakat ketip kat jari tengah tu. Dah siap2 isi borang dan kasik kat nurse tu, kami diminta untuk menunggu untuk dipanggil nama.


Arifah bt Ahamad Dusuki...sila masuk..


Saya melangkah dengan penuh parkinson memasuki bilik meeting tersebut. Diorang buat test tu kat bilik meeting aje.. Heheh! Nurse tu meneliti borang yang telah saya isi.

Awak ni berkahwin untuk perkahwinan yang ke berapa ye? Pertama?Kedua?Ketiga?

Saya kebingungan.. Nurse tersebut menunjukkan saya kekotak dalam borang tersebut yang belum saya isi untuk soalan itu. Cis! Dia memerliku rupa-rupanya.. Takpe lah, nasib baik nurse tu comel, kalau tak... =P. Lega bila saya nampak dia bukak pack yang berisi jarum ketap tuh. (ketap pon ketap lah.. saya taktau penama jarum tu..Hehhe).


Minta tangan dik..


Saya menghulur tanganku dengan penuh lemah..


Amboiii...sejuk nya tangan adik ni..


Saya rasa, nurse tu sindir saya la pasai dia dok tersengih2 sampai nampak gigi2 bongsu dia..

Ketappp!
Dah siap dik..

Hmm, sakit jugak.. (-_-"). Then, nurse tu memerah jari hantuku untuk mengeluarkan darah.


Adik datang dengan tunang ke?


A'a..


Panggil dia masuk ..


Oke, thanks kak..


Bila kami dah siap ditest, tunggu plak selama setengah jam untuk dapatkan result. Andd, alhamdulillah, our result is NEGETIP hokay! (^_^)

Okey, done for HIV TEST!! Yeeeeyy!


Awal la pulak habis test. Tak kuasa dah saya nak balik office. Dah la bos takde.. So, kami ambik keputusan untuk tengok wayang. Cerita Clash of The Titans.. Best gak la citer tuh.. Penuh dengan 18PL.. :)

0 budak cumil mengomel:

Post a Comment

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!