TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Wednesday, May 19, 2010

Ape la kakak ni....

Saya baru balik dari surau...
Tadi terjumpa makcik cleaner yang selalu kutip sampah dan bersihkan meja dalam bilik saya.
Saya pun taktau kenapa, makcik ni rajin sangat tegur saya walau di mana saya berada...
Maybe saya suka senyum kot...(ceh, perasan..:P)


Hai dikkk....!


Itu je yang selalu terkeluar dari mulutnya...
Saya hanya menyambut dengan senyuman...
Kitorang tak pernah berbual panjang pon..
Just say hai hai bye bye macam tu je lah..
Tapi, harini, terjumpa makcik tu kat surau..


Adik mau kawen ya?


Eh, kakak pon tau jugak? (sambil senyum simpol)


Mesti lah... Kapan mau kawen?


Lagi 2 minggu...


Wahhhh..lagi 2 minggu ya! Sudah nggak lama... Bila adik mula cuti?


Jumaat memang cuti kan? So, hari kamis tu last day saya la.. (senyum lagi)


Oooo... ermmm...sakit dik... (kakak tu tiba2 menyambung ayatnya)


Sakit?? Sakit tu apa? (saya terpinga2..tak pasti apa yang dimaksudkan oleh makcik tu..kot2 ada term lain dalam bahasa indon kan.)


Sakit la...(sambil memegang perutnya)


Ooo..ye ke.............hmmm...ok kot...........(taktau nak respon macam mana)




Saya rasa saya paham apa yang makcik tu nak sampaikan...
Alahai makcik ni...
Ingatkan, kot2 la nak tanya preparation saya ke, ape ke,...
Awat ntah tetiba makcik ni cakap pasal ni?
Benda tu je ke dia pikir pasal kawin?
Haishhh...
(-_-")

*sigh

3 comments:

  1. mas:

    Hahahha! ye la tu mas weh...

    ReplyDelete
  2. hahaha..peramah gilers..akak n makcik2 tu.. adikkk..semayang dikk?? kalo lewat2 sgt naik segan lak kan..haha
    tp psl sakit2 tu cam x sesuaii je.. siap tau tu pah nak kawen..hairan2..

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!