TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Thursday, May 20, 2010

Ye...kami berdarah manis...



Dok godek2 dalam pc tadi..terjumpa satu folder gambar masa pertunangan saya dan Jay.. Heheh! Rupa-rupanya saya belom hapdet la dalam blog ni..lupa. Saya create blog ni pon masa saya dah jadi tunangan orang dah.. Terlupa plak, aritu, kak ija ada mintak saya update pasal majlis pertunangan tu..ok, sekarang saya hapdet ye kak ija.. :P


Ok, masa majlis pertunangan ni alhamdulillah, boleh dikatakan well organized jugak lah.. Mama yang setelkan semuanya.. Almaklumlah, mama kan cikgu. Selalu sangat wat majlis2 rasmi macam ni.. Saya hanya cari baju tunang saja dengan barang2 hantaran. Baik dari segi hias2 hantaran, katering, doorgift, etc mama yang setelkan. Masa tu mama sangat excited nak buat itu ini. Siap ada MC, skrip untuk MC.. skrip untuk sesi pantun. Haha! Sangat comel!


Kebetulan, masa tu, papa baru bersara dua tiga hari sebelum saya menjadi tunangan orang. So, papa nak buat makan2 sikit. Macam combine 2 majlis la.. Sebab tu la nampak macam grand. Grand ke? Bukan ape, ramai yang tegur, macam majlis kahwin dah. Padahal, takde pape pon ye.. Lebih kepada majlis papa je.. Saya hanya menumpang berteduh. :P


Untuk majlis tu, saya tak ambik OP pon..Ye lah, bajet pon takde..Hantam dengan kamera yang ada je lah.. Tapi, naseb baik papa willing to sponsor photographer untuk majlis ni. Dengan uncle Jimmy.. Tapi, tak sangka plak die charge mahal. Tak silap saya RM800 untuk event tu including sticky album and 80 shot gambar je.. Mahal kan? Dah la ambik gambar nak taknak je. Sebab tu saya tak ambik dengan dia untuk wedding saya nanti. Rugi..Tapi, rasa rugi tak jumpa dengan Aween dulu.. Kalau tak, ...Eh, tak baik mengeluh benda yang dah jadik..


Untuk mak andam plak, saya ambik dengan Kakyah. Kakyah ni mak andam masa mama kawin dulu lagi..Punya lama kan? So, biasa la orang zaman dulu bermekap, kenin tebai, lipstik merah.. Sampaikan masa Kakyah tengah mekap saya masa tu, ada budak2 datang jenguk saya, budak tu cakap, "Kakpah macam hantu.... Hahah!" . Grrrr...redha je lah.. Saya tak kisah, cuma kesian kat Kakyah tu. (Hahah! ye la tu tak kisah kan?) Tapi, mesti dia terasa kan? Kakyah pun hanya senyum2 simpol je..


Hermm...korang layankan je la gambar2 di bawah ni ye.. Gambar diambil oleh Uncle Jimmy tapi, edited by me...

Bacaan doa dimulakan..

Sesi berbalas pantun..
(yang pegang mic tu, my big bro)

Cuak ke abam?

Hantaran saya kepada my abam..


Kalut tengok kamera..hehhe!

Ni yang saya tak berkenan.. punya la zoom ambik masa sarung cincin, tapi cincin tak nampak pon.. *sigh

Mungkin ada yang pelik masa tunang pon, lelaki sarung cincin kan? Tetapi, macam tu la sebenarnya kat Kelantan.. Mana aci perempuan je yang kena 'ikat', ye tak? Hahah! Masa tunang je dapat cincin, untuk kahwin nanti, xperlu dah la.. Takkan nak pakai banyak cincin ye tak?

Cenderamata untuk bakal ibu mertuaku..

Dan juga untuk bakal bapa mertuaku..

Sesi bagi2 doorgift untuk rombongan..

With Jay's family

My BIG family

Us..


Anda janganlah tertipu dengan kegebuan yang dipamerkan dalam gambar ni ye...
Uncle Jimmy la ni..edit smpai gebu jadinya..kalau tengok live, masyaAllah! :P


Father to father :P



Nantikan wedding pics dari saya..
Soon....




3 comments:

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!