TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Wednesday, May 12, 2010

Kami derita...


Mesti korang terpikir2, derita apelah yang kami alami kan?
Boleh dikatakan derita jugaklah.
Nak tau apa dia?
Tiba-tiba mesin basuh kat rumah ni, air kuar slow sangat..tak tau la kenapa..
Kalau nak membasuh, memang lama la baru siap.
Boleh sampai 1 hari kot.
So, sampai kena angkut air guna baldi supaya air cepat penuh.
Jenuh jugak lah kan?
Baik basuh tangan je suma baju tu..
Tapi, masalahnya..malas! (-_-").
Bukan malas...sakit pinggang wei..
Dah lama dah perkara ni berlaku sebenarnya.. Sejak 2,3 minggu lepas lagi...
Tapi, kami redha je..
Pasai nak repair memang tak reti ...
Tak tau silap kat mana..
Balik kampung aritu, cerita kat mama.
Mama cakap, mesin basuh kat kampung tu pon macam tu gak..
Tersumbat la tu katanya..cuba kakpah godek2 tengok bila balik umah nanti..

2,3 hari lepas lagi memang saya bersemangat la nak try godek2 mesin basuh tu sebab dah tak tahan nak ngangkut air kan..
Tapi, sebab takde screw driver punya pasal, terbantut la semangat kecilku itu..
Maklumlah, rumah perempuan, mana ade alat2 tu suma..Hehe!
So, tadi saya pi pinjam dengan pengasuh Ameera.
Godek punya godek...


Cuba mengorek..nak cari benda tersumbat..


Takleh korek je nih, kena betol2 godek..habis saya bukak..
Ingat lagi tak ni nak pasang balik?

Naseb baik ingatan masih ok..dah siap pasang....!

Try bukak air..

Nak tengok water flow macam mana?
.
.
.
.
.
.
.
Yey! Misi hamba berjaya..
Adakah anda merasa kagum dengan saya?
Penderitaan kami kini telah berakhir..
Hikhikhik...


Ok, kalau sesape ada masalah dengan mesin basuh, bolehlah hubungi saya di talian 019 99999999... :P





4 comments:

  1. uishh..npe baru skrg?..
    mesin basuh lama sy dah buang dah..

    ReplyDelete
  2. waa...che pah dh bley jd mekanik ni...he3

    ReplyDelete
  3. Kak af:

    Hahahh! Tu la, lupa nak publish kebolehan saya ni...Kalau tak, mesin basuh kak af tu masih ada lagi..heheh

    ReplyDelete
  4. Yanie:

    Hahah!! Mekanik sejati...ha, kalo ade mesin basuh rosak, cntct I je lah ok! Kuikuikui...

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!