TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Sunday, May 30, 2010

Rumahku rumahmu jua..Eh.


Pagi tadi saya bertolak lebih kurang kol 8 pagi. Alhamdulillah, saya selamat sampai di KB kol 2 lebih tadi. Jalan tak jem sangat sebab hari Ahad kan. Kalau ahad, biasanya, orang yang nak ke KL yang ramai. Saya bergilir-gilir  bawak kereta ngan adik lelaki saya. 


Sepanjang pemanduan saya dari Gua Musang ke Machang tu (eceh...pemanduan tu, ayat poyo je), beberapa kali nak bertembung ngan kereta dari arah depan. Bukan ape, jalan KL-KB tu memang 2 lane saje..Berbukit plak tu. Memang jalan naik turun la.. Ada satu kali tu, saya tengah laju nak turun bukit, tetiba bas dari arah depan sedang MEMOTONG sebuah lori.. lori balak okay! Lori tu tengah mengayat slow nak naik bukit kan, dengan kereta berderet je belakang lori. Kalau kereta yang memotong masa tu, boleh gak saya nak nyelit2, ini BAS! Panic gila  masa tu.. Saya teruskan nyalakan lampu high beam sambil memperlahankan kereta sekuat yang boleh. Saya ni, kalau panik, mula la dok terpikir nak angkat emergency break. Tapi, nasib baik la tak angkat, kalau tak, kami memang masuk gaung la..nauzubillah... Bas tu maybe dia tak nampak kereta saya kot, sebab tu, dia pon nyalakan high beam gak. Macam pasrah je bas tu, kononnya nak bagitau yang dia pon tak  boleh nak buat apa. Bas tu nak masuk lane balik pon memang tak sempat dah sebab kereta banyak. Alhamdulillah, nasib baik saya sempat slowkan kereta dan semua selamat... Memang saya akui, sangat mencabar balik kampung ikut jalan tu, nak nak kalau yang jenis tak biasa. 


Untuk kenduri saya ni, geng ronggeng saya pon akan datang juge (my officemates). Sangat terharu okay! Ye lah, jauh tu, sanggup mereka nak luangkan masa datang ke rumah saya :) Thanks ya korang! Aku sayang kamu!

Wehhh korang, nak datang nanti, drive elok2 ye..Risau la, dah la korang ni semua gegirl. Takde hero pon yang ikut. Hati2 sepanjang pemanduan...Ngantuk stop, rehat dulu ye..


2 comments:

  1. okay pah.. xsabar ni nak gi klate nii..haha.. dah la arini buhsan giler..sunyi semacamm jer sejak pah xde..(baru 1 hari..huhu)
    ok la..siap le ape patut eh..

    ReplyDelete
  2. Syak:
    Heheh...sian syak sorg2..ajak la abang cepul tu borak2..kikiki..

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!