TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Friday, May 28, 2010

Baju sandingku dikebas orang...


Wuuuuuu! Cheq sedih gila..Patut la pagi semalam, rasa macam serabut je, hati tak tenang, rupa-rupanya ada benda buruk nak jadi..Oh ya, kalau anda ada terbaca entry saya sebelum ni, mesti dah tau cerita. 


Pagi semalam, saya dok risau sebab saya terlupa bil2 & resit2 baju, pelamin hilang. Taktau saya letak mana. Dah la saya memang kumpul letak sekali. Petang semalam after kerja sepatutnya, saya nak ambik baju kat butik PESONA ASMARA, Bangi. So, alang2, Jay singgah kat butik tu tengahari semalam sebab nak tanya pasal baju kitorang macam mana sebab no contact depa pon suma ada kat bil tu. Around 1.30 p.m saya dapat kol dari Jay yang orang butik tu kata baju takda, dah kasik kat orang lain..Kalau jadi kat korang, apa rasa? Saya rasa.....rasa....rasa......nak menangis...(dah banjir dah pon)." Macam mana ni?Ada lagi seminggu je.." rintih hatiku.. Saya pon terus cabut dari ofis dan pecut ke bangi. Jay tunggu saya kat sana.


Jay bagitau, dia dah marah kaw kaw punya kat budak2 yang dok kat butik tu..Yang geramnya, budak tu asik dok lawan cakap. Kata kerja banyak la, time2 ni wedding banyak sangat nak kena setel..bla..bla.. "Tu masalah awak, bukan masalah saya!!!" marah Jay. Nasib baik abam saya yang pergi tanya dulu, kalau saya, orang bagitau baju takde, terus nangis, takpon terus senyap pastu balik...sambung nangis kat rumah plak....hehhe! Saya nak kena carik baju lain dah la ni..Orang yang ambik baju saya tu dah la kat Terengganu, bila masa dia nak hantar baju tu? Hmm..rasa tak adil sungguh.. Buat penat je kami survey2 baju dulu, merata tempat cari, booked dah bayar deposit bagai, alih2 orang lain yang dapat. Dah la di saat2 genting macam ni.


Masuk-masuk je ke butik tu, saya nampak budak yang kena marah dengan Jay tu, masam mencuka je muka dia.. Jay kata bukan masam marah tu, maybe dia takut dengan saya sebab Jay dah bagi amaran kat diorang. Saya terus rembat aje baju mana2 yang sama kaler dengan baju yang saya pilih sebelum nih. Malangnya, ada 1 kaler je..huhu!! So, terpaksalah kami rembat walaupon saya kurang berkenan dengan design tu sebab ada ropol2 bagai..Macam nak menari yepaloka jek.. Hmm..rasa tak best la kan kalau kita nak try baju, tapi, budak tu asik dok masam je ngan kita kan..So, saya pon buat2 la bercakap ngan dia, buat2 lawak..akhirnya dia tergelak sama (eh, saya pulak yang kena hati dia..apa kes? Nasib baik berlaku kat orang yang cool macam saya, kalau orang lain...memang kena r diorang.. :P). Hmm, takpelah, saya pon tak kisah. Asalkan ade baju..saya pasrah.. saya redha... Jay paksa diorang alter baju kami tu time tu jugak. Nasib baik lah orang yang pakai baju tu sebelum ni kecik aje saiznya, so, sekejap je lah diorang alter baju tu. Hah, selesai gak baju kami..siap dialter kol 5.00 ptg..


Mana nak pergi ye? Masih awal kukira untuk balik ke rumah.. Kami pergi ke Jusco (mana ntah lupa nama tempat). Buat apa? Tengok wayang ler.. Prince of Persia..Baru launched semalam.. movie tu sangat best.. (sempat lagi nak tengok2 wayang...haih~~~)


5 comments:

  1. meriahnye la hai..bju ropol2 lagi tu..haha..[tgh dok imagine cpah pkai bju ropol2]..

    ReplyDelete
  2. Che pah!! Aiyak!! Bagus2~ Patience is definitely your virtue..

    Alhamdulillah hal baju dah selesai~ Semoga smua akan berjalan lancar! Amin!

    ReplyDelete
  3. Kak Af:

    Hahhaha! nanti tgk gambar saya pakai ropol2 ek..hihi...

    Idina:

    A'a...alhamdulillah jugak lah dah setel..amin...

    ReplyDelete
  4. oh2..kalu sy mmg sy ngam0k.sbb sy xtahan sabar..argh..tensen lak bile pk..

    tahniah untuk anda sbb ke-sabar-an anda..ouh..sy mmg xmampu..btw, sgt kesian ok.teruk tul org butik tuh..da bt salah kot.naseb en.abam ade..eh2...en.jay..ahahaha...

    reveal la name butik tuh.moga2 len kali xter-p kedai itu..

    p/s:nk jugak name spa yg pah g kt mid n hrge pckej yg amek..just pm..tq

    ReplyDelete
  5. mas:

    Heheh! well, u know me kan..mana reti nak marah.. :P alih2, tkt dr sendiri yang kene marah..

    Nama butik tu ialah PESONA ASMARA, Bangi..tapi, baju2 kat situ cantik..banyak yang sopan2..hehhe..

    oo..spa..saya bt kat slimming sanctuary.. pakej dia rm688 (including 5x milk bath + 5x full body massage)

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!