TQ!! Saya tak follow bukan bermakna saya tak sayang okay!

Tuesday, May 4, 2010

Pulangkan hak milik gue!



Weekend aritu, saya bersama family Kakjed pergi bercuti ke Melaka. Kakjed pon ade geng ronggengnya. Me as guardian of children perlu follow Kakjed sekali. Ye la, kalau saya tak pergi, macam mana Kakjed nak hangkut budak2 tu sorang2?

Masa MATTA FAIR aritu, kawan Kakjed dapat hotel murah kat Melaka. Bukan hotel sangat pon. Ia adalah banglow kat A Famosa. RM300 for 3 hari 2 malam. First time pergi situ. Sangat seronok. Sebab banglownya sangat besar, ada 4 buah bilik. So, boleh muat 4 family dalam tuh. Yang paling best, ada swimming pool untuk setiap banglow kat situ. Boleh mandi sesuka hati tau. Waahh, excited gitu.. :)

Saya tak sempat nak snap gambar pon masa kat sana. Sebab ada husband kawan Kakjed memang professional photographer memang dok ambik gambar kitorang. So, segan la nak bawak kuar saya punya camera yang tak seberapa canggih macam dia tuh. Ada ke macam tu? Sepanjang dok Melaka, diorang banyak aktiviti makan je. Makan ikan bakar kat Umbai la, asam pedas la, cendol la. So, saya sangat gemuk sekarang nih..Ceh, alasan plak. :( Punya la jauh untuk ke bandar Melaka dari Kota A Famosa. Agak2 sejam perjalanan kot. Kat sana, kami sempat naik Menara Taming Sari je. Punya la gayat naik benda tu. Tapi, best! :)

Hari Ahad kami bertolak pulang ke KL. Agak2 2 jam selepas bertolak balik, saya cuba check hp2 saya, kot2 ada sms dari cik abang yang tersayang kan. Tengok2, ada 1 je hp saya dalam beg. Satu lagi mana???? Saya memang pakai dua nombor. Celcom dan Maxis. Henpon maxis nye takde la...Dann, baru saya teringat, semalam, saya tidur, saya letak henpon tu bawah bantal. Waaaaaaaaaaaaaaaa! Saya lupa betol nak check barang2 yang tertinggal. Biasanya, henpon tu, saya tak bawak keluar. Tapi, nape ntah gatai tangan saya bawak kuar henpon tuh. Dah la henpon tu, Kakjed punya. Saya pinjam sekejap. Saya tak kisah dengan simcard tu, cuma saya kisahkan dengan henpon tu. Kakjed cakap, banyak gambar Ammar masa umur 2,3 hari. Kakjed tak sempat nak transferkan lagi.. Sangat sedih. Sedih gila dowh. Tanpa berfikir panjang, saya terus capai hp celcom, saya terus call hp maxis. Mula2 ringing, pastu dengar ade orang reject. I called again, pon sama. Kena reject lagi. Saya cuba call lagi, dah tak boleh dah. Dah ada orang tutup. Sah! Memang housekeeping dah curik I punya hp. Hmm...memang dah rezeki diorang.. Takpe lah. Saya sangat cuai. :( Biasa lah, waktu darah manis macam ni, selalu diduga dengan hal2 yang macam ni.

The trip ends with sadness... (-_-")


1 comment:

  1. jgn sedey2..nanti kita ganti balik enpon kak jed tu..pastu, syg ganti la balik gambar ammar, amik gamba2 best ammar, time dia gelak ketawa riang...framekan, bg kak jed.. :)

    ReplyDelete

Please leave a comment after reading ya! Wanna get to know you better..!